Elektryfikacja toru w Kraśniku zwiększy przepustowość pociągów towarowych na trasie Lublin Główny – Stalowa Wola

Planujemy zamontować sieć trakcyjną na torze numer 4 stacji Kraśnik. Dzięki tej elektryfikacji toru, możemy zwiększyć przepustowość na trasie łączącej Lublin Główny ze Stalową Wolą, co umożliwi dodatkowe kursy pociągów towarowych. Umowa na realizację prac została już podpisana, a rozpoczęcie działań planowane jest na trzeci kwartał 2024 roku. Projekt ten, wart około 1 milion złotych, jest częścią Krajowego Programu Kolejowego.

Na stacji w Kraśniku znajdują się cztery tory. W 2020 roku udało nam się zelektryfikować trzy z nich, natomiast czwarty, który został zmodernizowany w 2018 roku, obsługiwał do tej pory tylko pociągi spalinowe. Sytuacja ta zmieni się od 2025 roku, kiedy to planowane jest zelektryfikowanie czwartego toru. Dzięki temu będziemy mogli lepiej wykorzystać możliwości stacji i utrzymać wysoką przepustowość pociągów na odcinku Lublin Główny – Kraśnik – Stalowa Wola Rozwadów (lk68).

Elektryfikacja toru przyniesie korzyści dla różnorodnych usług przewozowych, włączając w to na przykład pociągi transportujące węgiel z Kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec. Skorzystają także składy dalekobieżne pokonujące trasę Zamość – Lublin – Wrocław, Rzeszów – Lublin – Szczecin, jak również pociągi międzyregionalne. Dodatkowo, w ramach prac przewidujemy regulację toru oraz uzupełnienie tłucznia.