Droga Krajowa 19 przechodzi gruntowną przebudowę na odcinku Ciecierzyn – Leonów

Na drodze krajowej nr 19, na odcinku pomiędzy miejscowościami Ciecierzyn i Leonów, zaszły znaczące zmiany. Zniknął asfalt z jezdni, po której kierowcy jeszcze w lutym tego roku podróżowali w stronę Lubartowa. Teren starej drogi jest obecnie poddawany całkowitej dekonstrukcji, aby za jakiś czas przekształcić się w nowoczesną trasę ekspresową.

Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, wyjaśnia: „Stara DK19 między Leonowem a Ciecierzynem jest obecnie rozbierana. Wykonawca inwestycji przystosowuje sieci podziemne do nowych potrzeb, a jednocześnie ruszyła budowa pierwszych obiektów mostowych”.

Wszystkie te działania stanowią część prac związanych z budową trasy S19. Inwestycja na odcinku Lublin – Lubartów rozpoczęła się w grudniu 2024 roku. W rezultacie prac, pod koniec lutego kierowcy utracili możliwość korzystania z jednej z jezdni na dwujezdniowym odcinku DK19 w sekcji Ciecierzyn – Leonów.

Podmiotem odpowiedzialnym za wykonanie robót jest firma Duna, wcześniej znana jako Mota Engil Central Europe. Trasa pomiędzy Lublinem (węzeł Rudnik) a Lubartowem (węzeł Lubartów Północ) liczy 23 km. Całość kontraktu wynosi 835,7 mln zł, co oznacza, że średni koszt budowy jednego kilometra trasy wynosi około 36,3 mln zł.

„W ramach prac zostanie także utworzonych ponad 40 km dróg mających służyć lokalnemu ruchowi oraz 29 obiektów inżynierskich. Do tych ostatnich zaliczamy cztery węzły drogowe, wiadukty, drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, a także urządzenia ochrony środowiska i zabezpieczające bezpieczeństwo na drodze” – opisywał na łamach Kuriera początki inwestycji Krzysztof Kroczak, zastępca dyrektora lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ds. inwestycji.