MPK Lublin poszukuje podwykonawców do obsługi autobusów z powodu braku personelu

MPK Lublin wzywa podwykonawców do zapewnienia kierowców i kierowczyń autobusów, tłumacząc to niedostatkiem personelu. Spółka przyznaje, że od kilku miesięcy stara się zaleczyć tę lukę personelową, prowadząc własne działania promocyjne. Mimo to, jak informują nas pracownicy na stałe zatrudnieni jako kierowcy, są oni często zmuszani do urlopu, podczas gdy ZDiTM twierdzi, że istnieje „nawet rezerwa operacyjna” jeśli chodzi o kierowców.

Propozycje przetargowe na obsługę pojazdów MPK Lublin można składać do końca marca. Oczekuje się, że wybrany podwykonawca zapewni kierowców i kierowczynie, którzy w ciągu 12 miesięcy przepracują łącznie 96 tys. godzin.

„Zapoczątkowane procedury wynikają z braków kadrowych wśród kierowców. MPK Lublin od kilku miesięcy przeprowadza własny nabór, ale korzysta także z kontraktów z prywatnymi przewoźnikami. Zakończenie ich umów jest jednak bliskie, stąd konieczność ogłoszenia przetargu” – wyjaśnia Weronika Opasiak, rzeczniczka prasowa miejskiego przewoźnika.

Umowy zawarte z MJ Bus z Dąbrowy Górniczej oraz lubelskim BP Tour wygasają na koniec marca.

Należy zauważyć, że rozstrzygnięcie przetargu nie wpłynie na aktualną sytuację. Tyle tylko, że istniejący stan rzeczy budzi niezadowolenie wśród pracowników etatowych, a perspektywa jego przedłużenia o kolejny rok budzi jeszcze większe niepokoje.