Na znanym portalu z ogłoszeniami o sprzedaży samochodów pojawiło się niedawno ciekawe ogłoszenie. Na sprzedaż wystawiony został Lublin 3 wyprodukowany w Imielinie. Jest w praktycznie fabrycznym stanie, cena może jednak odstraszyć.
Egzemplarz w stanie muzealnym został wyceniony na sto tysięcy złotych!
Praktycznie nowy samochód dostawczy marki Intrall Lublin 3 pochodzi z jednej z ostatnich serii, które były dostępne dla klientów. Pojazd powstał w 2006 roku, jego stan jest jednak niemal idealny.
Na samochodzie widnieją jeszcze fabryczne naklejki, które zwykle ulegają zniszczeniu podczas użytkowania.
Cena, na jaką sprzedawca wycenił swój egzemplarz, to 99 tysięcy złotych. Po dodaniu podatku wzrośnie do 123 tysięcy – więcej, niż nowy Lublin 3 kosztował w salonie!
Lublin 3 – prawdziwie polski samochód dostawczy
Samochód dostawczy Lublin zastąpił długo produkowanego, przestarzałego Żuka. Jego plany powstały jeszcze w latach 80-tych. Klienci mogli kupić ten nowoczesny pojazd od 1993 roku. Samochód był produkowany przez ponad 20 lat, kiedy jednak mocno już odstawał od rynkowych standardów. Największą zaletą była niska cena i umiarkowane koszty eksploatacji. Mimo dużej awaryjności tego samochodu, części zamienne były bowiem tanie i łatwo dostępne.
Lublin w ciągu swojej produkcji przeszedł wiele modyfikacji i sprzedawany był pod różnymi nazwami, a także przez kilka różnych marek, które kolejno przejmowały kontrolę nad fabryką:
- Fabryka Samochodów Ciężarowych w Lublinie
- Daewoo
- Andoria
- Intrall
- Honker
- Avia (produkowane w Czechach)
- BielAZ (produkowane w Białorusi)
- Union
Samochód produkowano w Polsce, Czechach, Białorusi, a także w Rumunii.
Lublin mógł napędzać jeden z wielu różnych silników, ten oferowany na aukcji ma motor 4-cylindrowy, turbodiesel produkcji Andorii. Ma nieco ponad 100 koni i pojemność 2,4 litrów.
Następca Lublina
Ostatnią marką, która produkowała Lubliny w Polsce był Intrall. W 2006 odbyła się jednak premiera następcy wysłużonego polskiego „dostawcaka”. Intrall Lubo to pojazd zbudowany w oparciu o Fiata Ducato, z którym dzieli także wiele podzespołów.
Mimo nowoczesnych rozwiązań i wielkich planów, nie rozpoczęto jednak produkcji seryjnej.
Prawdopodobnie więc najnowszym i najlepiej wyglądającym polskim dostawczakiem jest właśnie Intrall Lublin 3, wystawiony za 123 tysiące złotych. Prawdopodobnie ten egzemplarz, ze względu na swój stan, trafi jednak do muzeum lub prywatnej kolekcji.
Warto zaznaczyć w tym miejscu, że od kilku lat produkowane w Polsce pojazdy zaczynają zyskiwać na wartości. Jeszcze parę lat temu zakup przyzwoicie utrzymanego Poloneza, Malucha lub Dużego Fiata był możliwy za mniej niż najniższą pensję. Teraz ceny wzrosły kilkunastokrotnie. Być może zakup idealnego Lublina 3 jest więc dobrą inwestycją.