Pierwsze elektryczne pojazdy w najbliższych dniach zaczną kursować na lubelskich trasach.
Do taboru przewoźnika, którego operatorem jest Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie dołącza właśnie dwadzieścia nowych pojazdów. Są w pełni elektryczne, a miasto przygotowało odpowiednią infrastrukturę do ich optymalnego funkcjonowania.
Specjalne stacje umożliwiające ładowanie baterii elektrycznych autobusów zostały zamontowane na niektórych przystankach. Chodzi o krańcowe pętle, gdzie autobusy w kilkanaście minut podładują swoje baterie.
Nowe autobusy są nie tylko ekologiczne. To szybki i cichy sposób komunikacji.
Elektryczne autobusy, które zostały zakupione dla Lublina, to nie tylko jedno z najbardziej ekologicznych rozwiązań w transporcie miejskim w Polsce. Autobusy mają świetne osiągi – bardzo optymalnie wykorzystują dostarczoną im energię. Są szybkie i wyjątkowo ciche, co może być zaskakujące dla niektórych nieświadomych pasażerów.
Nowoczesne i ekologiczne pojazdy przewiozą pierwszych pasażerów już w najbliższy czwartek, 7 października. Autobusy będą kursowały na liniach 7, 14, 32, 40, 45, 5. Tam znajdują się bowiem specjalne urządzenia do ładowania baterii, co jest niezbędne w codziennym użytkowaniu pojazdów komunikacji miejskiej.
Jeden taki autobus przewiezie pasażerów także na linii 44. Początek jego funkcjonowania na tej trasie zaplanowano na sobotę.
Pierwsza linia w mieście obsługiwana w pełni przez elektryczne autobusy – to zapowiedź wielkiej rewolucji!
Monika Białac z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie poinformowała niedawno, że pierwszą całkowicie „elektryczną” linią będzie 29. W dni powszednie 100% kursów będzie odbywało się z użyciem pojazdów elektrycznych.
W związku z wdrożeniem elektrycznego taboru na tej linii konieczna byłą modyfikacja linii. Zmiana dotyczy końca trasy na Czechowie. Autobusy nie dojadą, jak dotąd, do ulicy Paderewskiego. Dojadą aż do przystanku przy ulicy Choiny, czyli kilka przystanków więcej. Tam znajduje się bowiem stacja do ładowania autobusu.
Niebawem nowe autobusy elektryczne mają zacząć kursować także na liniach 13 i 23. To spowoduje kolejne zmiany tras.
Mega szybkie łądowanie!
Na krańcowym przystanku autobus musi pozostać jedynie przez dwanaście minut. Tylko tyle potrzeba do naładowania baterii. Taka ilość energii wystarcza do przejechania kilkudziesięciu kilometrów, a nawet 120 (w optymalnych warunkach, bez klimatyzacji, itp).
Kolejną zmianą w nadchodzących dniach jest utworzenie nowej trasy. Linia 46 połączy osiedla znajdujące się na północy i południu Lublina – i to najkrótszą trasą! Dokładny jej przebieg nie jest jeszcze jednak znany.