Przez pierwszych dziesięć miesięcy aktualnego roku, aż ponad 354 tysiące osób skorzystało z usług lotniska w Świdniku. Największe nasilenie ruchu lotniczego odnotowano podczas letniego sezonu wakacyjnego, od czerwca do września, kiedy to prawie 190 tysięcy pasażerów korzystało z usług portu lotniczego Lublin Airport, co jest rekordowym wynikiem w jego istnieniu. W sierpniu i lipcu tego roku ustanowiono także nowe rekordy obsługi pasażerskiej na poziomie odpowiednio 51,1 tysiąca i 48,5 tysiąca osób. Ten sierpniowy rezultat to najwyższy wynik miesięczny w całej historii świdnickiego portu. Do końca bieżącego roku przewiduje się, że liczba obsłużonych pasażerów osiągnie 400 tysięcy.
Rok 2023 zapowiada się jako trzeci najlepszy rok w historii funkcjonowania lotniska Świdnik. Do tej pory najwyższą liczbę podróżujących notowano kolejno w latach 2017 (430 tys.), 2018 (455 tys.) i 2019 (357 tys.).
Wielka zasługa za ubiegłoroczne osiągnięcia należy do ruchu wakacyjnego, który pomógł regionalnym portom lotniczym, nie tylko Lublinowi, w wyjściu z kryzysu spowodowanego pandemią.
Radosław Włoszek, prezes Zarządu Związku Regionalnych Portów Lotniczych, podkreślał w wywiadzie: „Ostatnie miesiące pokazały, że wybór samolotu jako środka transportu przez podróżnych przyczynił się do ożywienia turystyki po okresie pandemii. Przewidywania dotyczące wzrostu ruchu lotniczego w naszym kraju są jednoznaczne – konieczne jest ciągłe rozwijanie portów lotniczych”. Przy tym akcentuje także na wojskową funkcję wielu z nich i podkreśla rolę inwestycji w polskie lotniska, które zwiększają nie tylko cywilny ruch, ale także bezpieczeństwo Polski.