Zarówno dzielnica Dziesiąta, jak i Kośminek, doświadczyły niedawno zmian w systemie sygnalizacji świetlnej. Cel tych modyfikacji to wspomaganie płynności ruchu drogowego podczas godzin szczytu – w porannych i popołudniowych godzinach, kiedy intensywność ruchu jest najwyższa. Wprowadzone zmiany obejmują zarówno modyfikację układu faz sygnalizacji, jak i instalację strzałki dla warunkowego skrętu w prawo na trzech kluczowych skrzyżowaniach:
Pierwsze z nich to krzyżówka ulic Krańcowej, Dywizjonu 303 i Długiej, z wlotem od strony ulicy Wyzwolenia. Drugie to skrzyżowanie ulic Wyścigowej, Ksawerego Dunikowskiego i Wojennej, gdzie wlot znajduje się od strony ulicy Ksawerego Dunikowskiego. Trzecie z kolei to miejsce, gdzie krzyżują się ulice Wyścigowa i Smoluchowskiego, z wlotem od ulicy Nowy Świat.
Nowo zainstalowane strzałki umożliwiające warunkowy skręt w prawo są uruchamiane jednocześnie z sygnałem dla skrętu w lewo, co eliminuje możliwość kolizji. Zastosowane rozwiązania przyczyniły się do znacznej poprawy płynności ruchu w tych lokalizacjach.
Warto jednak pamiętać, że obecnie wprowadzane są również zmiany w organizacji ruchu wokół nowego centrum komunikacyjnego – Dworca Lublin. Obejmują one dostosowanie programów pracy sygnalizacji świetlnych na takich skrzyżowaniach jak: ul. Piłsudskiego – Lubelskiego Lipca ’80 – pl. Bychawski, Kunickiego – Wolska – pl. Bychawski oraz Lubelskiego Lipca ’80 – Stadionowa. W chwili obecnej testowane są różne warianty sterowania światłami, aby znaleźć rozwiązanie, które zaspokoi potrzeby wszystkich użytkowników drogi korzystających z tych skrzyżowań i będzie optymalne także pod kątem obsługi samego Dworca Lublin.