Content marketing to działanie, które ma za zadanie wywołać zainteresowanie u odbiorcy, nakłonić do zakupu produktu, skorzystania z oferty, skontaktowania się z firmą, czy też podjęcia interakcji przez przejście na stronę internetową lub zapisanie się do newslettera. Jest to efektywne wykorzystywanie narzędzi promocji, dostarczanie angażujących, użytecznych i wartościowych treści określonym grupom w celu zdobycia przewagi konkurencyjnej.
Content marketing – Co to? Jaki ma cel?
Nawiązanie długofalowej relacji, zjednanie klientów i budowanie lojalności to główne cele marketingu treści, które realizuje się przez wdrożenie odpowiedniej strategii marketingowej. Dostarczając wartości, należy trafiać w potrzeby odbiorców, zjednać grupę docelową – zainteresować potencjalnych klientów, wzbudzić zaangażowanie i lojalność, by ich zatrzymać. Produkowane i dystrybuowane treści mogą mieć rozmaitą formę. Istotna jest ich merytoryczna wartość – dzięki temu kształtuje się wizerunek eksperta w danej dziedzinie.
Marketing treści – W jaki sposób działa?
Działania podjęte przy promocji są nośnikiem przekazu wizerunku, dają informację o marce, pomagają zwiększyć zasięgi, dotrzeć do większego grona osób i zjednać stałych odbiorców. To znacznie więcej niż samo pisanie tekstów, nawet tych angażujących. Bardzo ważną kwestią jest wybór kanału dystrybucji. Przyjęcie strategii marketingu zakłada grupę docelową oraz to, gdzie i jak często treści będą publikowane przy zdefiniowaniu mierników sukcesu i dążeniu do realizacji określonych planów. Użyteczne, wartościowe treści są atrakcyjne dla Google, użycie specjalnych narzędzi dodatkowo wzmacnia potencjał sprzedażowy tekstów. Są to m.in. Surfer Seo, Google Trends, Senuto, Ahrefs. Tego typu platformy pomagają optymalizować strony internetowe, śledzić trendy, monitorować zaangażowanie użytkowników.
Regularne i częste publikowanie unikalnych treści pozwala na naturalne linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne (o czym więcej przeczytasz na range.pl/blog/linkowanie-wewnetrzne-w-seo/), co wpływa na lepsze pozycjonowanie witryny internetowej. Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania zwiększa widoczność i pozwala dotrzeć do klientów.
Jak tworzyć content marketing? Czym się kierować?
Żeby działania contentowe przyniosły określony skutek, należy ustalić strategię działania. Ważne jest:
-
Sprecyzowanie celu – zdefiniowanie oczekiwań dotyczących podjętych działań. Należy zdecydować się, czy content marketing ma zwiększyć świadomość na temat marki, wpłynąć na sprzedaż, generować leady, czy budować zaufanie użytkowników.
-
Określenie grupy docelowej – treści muszą być kierowane do konkretnych odbiorców – język, styl i forma komunikatu powinny być spersonalizowane i dostosowane do ich potrzeb i oczekiwań.
-
Tworzenie treści przy zachowaniu unikalności, oryginalności materiału – teksty muszą być wyczerpujące, schludne, napisane w sposób merytoryczny, ale też interesujący oraz przystępny dla danej grupy.
-
Budowanie autorytetu, pokazanie eksperckiej wiedzy z danej dziedziny.
-
Optymalizacja pod kątem SEO – dostosowanie tekstów, tak by były przyjazne wyszukiwarkom.
-
Wykorzystanie różnych kanałów do budowania więzi z użytkownikami, tworzenie społeczności np. przez social media.
-
Używanie narzędzi analitycznych do mierzenia efektów, kontrolowanie zainteresowania stroną i ofertą firmy.
-
Korzystanie z różnych sposobów na dotarcie do klientów, kreatywność w doborze form prezentowania treści.
-
Systematyczność i elastyczne dostosowanie do zmian trendów.
Content marketing przykłady
W ramach content marketingu wykorzystuje się treści w formie artykułów eksperckich, naukowych, sponsorowanych, blogowych, recenzji, opisów produktów, notek prasowych, poradników, wywiadów, e-booków i newsletterów. Używane są także graficzne prezentacje informacji, prowadzone są internetowe webinary, prezentacje, podcasty i kursy online. Treści są publikowane również przy pomocy social mediów.
Wprowadzenie strategii marketingu treści pozwala zwiększyć świadomość marki, wpłynąć na przywiązanie klientów i przyciągać nowych odbiorców. Dzięki odpowiednim działaniom można zwiększyć konkurencyjność na rynku, zapewnić sobie rozpoznawalność i zrealizować plany biznesowe.
Zarówno pisanie wartościowych treści, jak i ich publikowanie możesz zostawić doświadczonej agencji Range. W ten sposób nawet WordPress lub Prestashop obsługa nie będzie Twoim zmartwieniem.