Na 1 października ZTM w Lublinie zaplanował start nowego systemu do zakupu biletów. Niestety, są pierwsze problemy.
Nowoczesny system, który opisywaliśmy wczoraj w tym artykule, zaczął funkcjonować o północy.
Nowe rozwiązanie pozwala na komfortowy zakup biletów z użyciem bezgotówkowych płatności (kartą płatniczą oraz telefonem wyposażonym w płatności zbliżeniowe). To także nowy sposób naliczania opłat – pasażer płaci tylko za konkretną ilość przejechanych przystanków.
Na jeden z najnowocześniejszych w skali kraju system składa się też aplikacja mobilna – „Lubika”. Niestety, trudno jest ją obecnie zainstalować, gdyż pasażerowie zgłaszają.. że nie ma jej w sklepie Google Play.
Zarejestrowanie w systemie i aktywacja karty przesiadkowej jest już możliwa na stronie internetowej, na włączenie pełni funkcjonalności trzeba jednak poczekać.
Zarząd Transportu Miejskiego twierdzi, że wszystko powinno działać
Przedstawiciele ZTM w Lublinie otrzymali od producenta aplikacji mobilnej informację o akceptacji apki przez Google. Trwają poszukiwania przyczyny występowania problemu. To normalne przy uruchamianiu podobnych projektów na dużą skalę.
Póki aplikacja mobilna nie zostanie udostępniona pasażerom, bilety można kupować za pomocą urządzeń znajdujących się w pojazdach. Także płacąc swoim smartfonem – w tym przypadku należy włączyć płatności zbliżeniowe.