Zapraszamy najmłodszych na wyjątkowe warsztaty połączone z ruchem scenicznym, które nawiązują do metody biomechaniki teatralnej opracowanej przez Wsiewołoda Meyerholda. Jest to niezwykła okazja dla dzieciaków by rozwijać swoje umiejętności muzyczne i ruchowe.
Biomechanika teatralna, to specyficzna forma sztuki aktorskiej, której głównym założeniem jest przekonanie o tym, że odpowiednio skonstruowany trening zarówno ciała jak i umysłu, potrafi pobudzić w artystach świadome procesy, a także ożywić ich kreatywność. Tę unikalną metodę zaprojektował i rozpropagował Wsiewołod Meyerhold, ceniony rosyjski aktor, pedagog oraz reżyser teatralny. Tworząc ja w latach 30. XX wieku wspólnie z grupą swoich aktorów, czerpał inspiracje z wielu różnych dziedzin – począwszy od sztuk plastycznych, poprzez muzykę i sport, nauki społeczne takie jak psychologia czy socjologia, a kończąc na rytmie codziennego życia.
Widocznym atutem warsztatów prowadzonych przez Wojciecha Jeża jest ich autorski charakter uzupełniony o ćwiczenia rozwinięte na bazie długotrwałej praktyki azjatyckich sztuk walki oraz treningu tradycyjnego japońskiego tańca butoh, w tym również gimnastyki Noguich Taiso. Skupienie na intensywnym treningu fizycznym, wspieranym zestawem ćwiczeń psychofizycznych sprzyja rozwoju koordynacji ruchowej, równowagi, orientacji przestrzennej oraz koncentracji. Działania te przyczyniają się do rozwoju świadomości własnego ciała, jego ruchu oraz zdolności odczuwania rytmu.
Wojciech Jeż jest doświadczonym trenerem – od 2004 roku prowadzi zajęcia dla dzieci, młodzieży i dorosłych w ramach Szkoły Sztuk Walki „Yawara”, którą założył. Od 2020 roku zajmuje się treningiem aktorskim i choreografią scen walki w popularnym serialu „Na dobre i na złe” (odcinki 802 oraz 804). Jest instruktorem sztuk walki jujitsu i ekspertem systemów walki. Może poszczycić się tytułem wicemistrza kraju zdobytym podczas VI Mistrzostw Polski Sportu Jujitsu. Jego Szkoła Sztuk Walki Yawara skupia się między innymi na treningach dla najmłodszych uczestników.